....Děti se učí hledat hranice svého osobního prostoru. Rozhodují, koho k sobě pustí, co komu dovolí a co si mohou dovolit ony samy. Získávají tak respekt k druhým i k sobě. Bezpečné prostředí, založené na důvěře, dále otevírá cestu k vzájemnosti a.schopnosti efektivní týmové spolupráce.
AKTIVITY PRO DĚTI OD 3 DO 6 LET
Aktivity vedeme s prvky Montessori pedagogiky, respektující výchovy a.badatelského přístupu (přece jen - jsme v Přírodovědném centru:)). Vytváříme podnětné a připravené prostředí, které dětem umožňuje rozvoj podle jejich potřeb, vedeme je k samostatnosti a.zodpovědnosti; učí se pomáhat si a spolupracovat. Průvodkyně podporují děti tak, aby v nich podporovaly jejich vnitřní motivaci. Tím dítě získává sebedůvěru. Většinu dne jsme s dětmi venku.
V případě Vašeho zájmu je nutná osobní schůzka nejlépe s oběma rodiči u nás ve Mlýně. Je důležité seznámit se s prostředím a s námi. Pro naši práci je velmi důležitá vzájemná spolupráce a důvěra. Věnujeme se každému dítěti individuálně a je pro nás důležité, abychom se shodli na hodnotách, zejména na přístupu respektující výchovy. Pokud mají rodiče v nějaké oblasti výchovy pochybnosti, troufáme si nabídnout pomoc - můžeme podnikat kroky společně, pro rychlejší rozkvět.
![](https://mlynradounka.cz/wp-content/uploads/2024/06/detska-skupina-radounka-jindrichuv-hradec-harmonogram-1.jpg)
![](https://mlynradounka.cz/wp-content/uploads/2024/06/detska-skupina-radounka-jindrichuv-hradec-harmonogram-2.jpg)
S dětmi předškolního věku a dětmi, které chtějí vstoupit do samostatného života čtením se věnujeme poznávání světa za symboly. Podporujeme děti v jejich vývojové fázi v čas, kdy je zajímají tvary a pojmenovávají je už pravými názvy. Věříme, že děti, které k nám vstoupí do školy s vědomostí písmen, mohou již při nástupu do školy vést vlastní sebeřízené vzdělávání a získávat informace podle jejich uvážení.
![](https://mlynradounka.cz/wp-content/uploads/2021/03/124596921_3415074771861017_8939147294309446836_o.jpg)
Prosíme o zvážení, zda náš přístup představuje to, co pro své dítě hledáte. Kapacita je omezená. Rádi budeme spolupracovat s rodiči, s nimiž se shodneme na našem přístupu, postupném osobním růstu se zrcadlením svého dítěte.
Na prvním místě je především shoda obou rodičů v rodině. Děti vedeme k přijímání změn, překonávání svých hranic, učení se ze svých chyb, nalezení odvahy pro překonávání výzev, kterými dítě prochází, když poprvé vstoupí do světa samo za sebe a bez přítomnosti rodičů. Tento přístup máme i my ke svému životu. Vzájemně se podporujeme a hledáme nejlepší varianty pro nás rodiče i pro naše děti. Naprosto rozumíme, že to není pro každého a při vzájemné neshodě rodičů v rodině, můžou nastat veliké rozbroje a tím"problémem" skutečně nechceme být.
RODINA JE ZÁKLAD a je třeba být za jedno. Nic není špatná volba, pro každého je dobré něco jiného.
Jsme komunitou, která roste společně s dětmi, jezdíme na společné výlety a vytváříme prostředí pro děti od 3 let až po dokončení základní školy.